h1

Vill påminna om Världens bästa skitskola!

28 februari 2014

Under den senaste veckan har det varit en debatt på bloggen om tydliga kunskapskrav, flum och IKT. Jag vill i kölvattnet av denna debatt påminna om den tv-serie som gick på UR för några år sedan. Har du inte sett inslagen är de verkligen värda att se. Jag vill också aktualisera mina två bloggserier. Här kommer länkarna:

Världens bästa skitskola, del 1: Experimentverkstaden

Världens bästa skitskola, del 2: Vinstmaskinen

Världens bästa skitskola, del 3: Lotteriet

Världens bästa skitskola, del 4: Dropouts

Johans bloggserie: Pedagogiskt nätverk

Johans bloggserie: En skola åt helvete

För övrigt anser jag att läraryrket är samhällets viktigaste arbete!

2 kommentarer

  1. Tack, det här hade jag missat, många tankeställare. Martin Ingvar har som vanligt kloka ord att förmedla – anknytning som sagt…

    Får bli ett avsnitt till i kväll
    /Pär


  2. […] kostar samhället – hiskliga summor. Har ni missat denna serie, här är länken (förresten är jag med nästa […]



Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 351 andra följare