h1

Förrädiska vuxna

28 januari 2010

Vad är det som händer egentligen? Ser på tv och en massa vuxna med samhällsuppgifter som är av förtroendekaraktär sviker. En högt uppsatt före detta polischef som är misstänkt för våldtäkt och förberedelse av grov våldtäkt på barn. En förskolelärare i Jönköping, som jobbat för Frälsningsarmen i tolv år,  är häktad för att han har sexuellt utnyttjat småflickor. Vad fan är det som händer?

Nu har dessa personer inte blivit dömda ännu, men med tanke på åtalet och det grundliga utredningsarbetet verkar det vara så att dessa personer på ett eller annat sätt har missbrukat sin ställning. En person som jobbar med barn, eller med frågor som handlar om likabehandling, etik och moral. Detta gör men galen. Jag går igång på detta och blir riktigt förbannad.

Hur kan detta uppstå? Hur kan man komma så långt i utbildning och karriär, utan att det upptäcks? Hur kan man som enskild person inte begära hjälp ifall man har onormala böjelser? Eller är det så att man inte ser sig själv som onormal när man vill ha sex med barn? I sådana fall är man psykisk sjuk! Och då kanske man inte kan begära hjälp. Polischefen försöker kanske kompensera sitt sjuka beteende genom att jobba med frågor som är ideologiskt rätt. Oups Johan – nu har du redan dömt dessa herrar. Sorry!

Det är bara det att inga människor, speciellt inte unga människor, ska i vårt fantastiska land behöva kränkas varken med ord, våld eller sex. Så är det bara! Om dessa män döms, hoppas jag att deras arbetsgivare, samhället i stort och förskollärarutbildningen tar lärdom av detta och hittar system för att avslöja förrädiska humanister. Samtidigt får det inte bli en hetsjakt mot manliga förskollärare. Vi behöver många manliga förebilder i förskolan. Alla förskollärare är viktiga, men med tanken på att det är så få män i förskolan, känns det extra viktigt med manliga förskollärare.

4 kommentarer

  1. Klart man blir förbannad, rasande! Män med snedvriden sjuk syn på sex söker sig till miljöer där de får utlopp för sin sjuka kåthet, katolska konfirmationsläger, dagisgrupper och prostituerade. De flesta är så skadade att de inte inser eller inbillar sig att offren inte blir skadade eller t.o.m. är med på det och gillar det. Såg du dokumentären om nobelpristagaren Gajducek ? En brilliant hjärna med helsjuk sexualsyn. Finns på svt Play. Ändå behöver vi män i förskolan och skolan! Mer än någonsin. Könsfördelningen känns alltmer snedvriden och det är inte bra vare sig för barn eller vuxna.
    Klistrar in Lasse Erikssons dikt om vår dubblanatur.
    Ur Lasse Erikssons bok ” Gode Gud, ge mig tålamod, men gör det fort ! ”
    Varje människa är vit och svart,
    mogen och en kart.
    I varje människa bor en kvinna och en karl,
    både falsk och underbar.
    Jag är en opålitlig uppslagsbok.
    Jag är hungrig, jag är mätt,
    mycket tung och mycket lätt.
    Jag är ovän och kamrat,
    jag är lögn och ärligt prat.
    Jag är aska, jag är gull,
    jag är rå och kärleksfull.
    Du är vänlig, du är snäll,
    du är krass och kriminell.

    ALLT PÅ EN GÅNG. SÅ DUBBEL ÄR VÅR NATUR. Enligt Lasse E.
    Och jag håller med !
    CS


  2. Bra dikt Christer, klart att vi människor har allt inom oss. Jag ska ta en titt på dokumentären.

    Ha det!

    Johan


  3. Kloka ord och tankar.

    Jag tror dock att sjuka människor som detta är, inte klarar av att ta steget till att anmäla sig själva. Det ingår väl i själva definitionen av att vara sjuk?

    Samhället måste bli bättre på att kontrollera att personal inom skola och omsorg har ett rent polisregister. Det borde kanske finnas ett tipssystem där alla som någon tycker är mysko eller avvikande kan begära en granskning av. Alla har ju inte blivit dömda.
    Dessvärre finns dessa människor runt omkring oss och duperar sin omgivning. En nära kollega till mig (HELT NORMAL OCH SOCIAL PERSON) visade sig ha en böjelse för tonåringar och utnyttjade två sexuellt. Vet du vad, han lyckades snacka sig ur en polisanmälan och fick säga upp sig på egen begäran.
    ???
    Sedan kan jag berätta för dig att jag håller på med en personlig undersökning. Jag har arbetat som lärare sedan 1999 hos 5 olika arbetsgivare. Vet du hur många gånger jag har visat upp eller beställt utdrag från belastningsregistret? 0 :). Jag har blivit tillfrågad 3 ggr hos olika skolor men glömt bort det, och sedan har det runnit ut i sanden. Jag tänker försöka se hur många år till jag kan jobba utan att få ett krav på det.

    Sjysst kontrollsystem vi har va:)!


  4. Det är sorgligt Maria. Du har helt rätt i det där med att sjuka inte kan hjälpa sig själva – de har tydligen inte insett att de är sjuka, men det ingår i själva sjukdomsbilden.



Kommentera

