h1

Sir Ken Robinson

15 mars 2011

4 kommentarer

  1. Vad säger han egentligen? Det är oerhört fascinerande och roligt med massor med nya infallsvinklar men jag har lyssnat på föredraget mängder av gånger och funderat kring vad är hans råd kring vad vi ska göra för att våra ungdomar ska lära sig så mycket som möjligt. Det känns som att hela föredraget är ett stort INTE kring vad som ska undvikas.


  2. I mitt blogginlägg Strukturerad lärarledd undervisning går jag vidare från katederundervisning till att ifrågasätta Sir Ken Robinsons teser.


  3. Jan, det är ju inte första gången du grubblar över innehållet i ett TED-talk, och jag tror inte du är den ende som har lite svårt att hänga med i engelskan. Det finns en översikt över innehållet på http://curiousheathen.wordpress.com/2011/03/15/sir-ken-pa-svenska/ som du är lika välkommen som alla andra att ta del av, kanske blir det lättare då.

    Ursäkta att jag kapade tråden en liten stund, Johan, hoppas det är ok.


    • Inga problem!



Kommentera

