h1

Mitt i Haninge

08 september 2011

Lokaltidningen Mitt i Haninge hade en artikel om mig och min bok Yrke: Lärare i förrgår. En före detta elev från Jordbromalmsskolan hade scannat artikeln och lagt upp den på Facebook.

När jag kom till Vikingaskolan hade ”alla” elever sett artikeln och sa det till mig: ”jag såg dig i tidningen i går”.

Klart att det är kul med positiv uppmärksamhet, speciellt när det är positivt. Måste säga att jag blir riktigt rörd av mina före detta elevers varma ord som lärare. Det är just detta som är så fantastiskt med läraryrket, när man har kämpat och kämpat och eleverna har kämpat och kämpat och lyckats. Då är alla glada och vi får fira. Då är livet och jobbet underbart.

Kommentera

