h1

Föredrag i Karlstad och på Stockholms Universitet

18 februari 2012

Snart kommer jag åka runt till 10 platser i Sverige och prata om min bok Yrke: Lärare. Eller rättare sagt om bakgrunden till boken, vad jag mötte när jag kom ut som nyexad och hur jag gjorde för att överleva. Det är nog många nyexade lärare som känner igen den problematiken.

Yrke lärare, Johan Kant

Omslag boken Yrke: lärare av Johan Kant

22 februari 16.00-18.30 kommer jag att vara på Karlstads Universitet 5A 309
6 mars 16.00 – 18.00 kommer jag att vara på Stockholms Universitet, Frescati Hus E, hörsal 10 är inställt. Nytt datum är 20 mars samma tid, lokal meddelas senare.

Detta evenemang arrangeras av Lärarnas Riksförbund och vänder sig till lärarstudenter och lärare som är medlemmar i LR. Det är gratis för dig som är medlem och kostar 380 kronor för icke medlemmar.

Hoppas vi ses!

6 kommentarer

  1. Lycka till! Jag hoppas att du kommer till Göteborg också.


    • Ja det gör jag, kommer inte ihåg vilket datum just nu, men det är i Mars.


  2. Kommer du till Uppsala?


  3. Spännande, Johan. Och synd att du inte kommer någonstans i min närhet.


    • Närmsta är Kalmar, sedan blir det kanske Linköping till hösten.


  4. Apropå diskussionen om läsplattor: vid Malmö högskola kommer det att hållas en så kallad Skiftesföreläsning. Den går av stapeln den 5 mars och kommer att handlar om läsplattor i undervisningen. http://www.mah.se/Om-Malmo-hogskola/Oppna-evenemang1/Skiften/
    //Stella, gymnasielärare



Kommentera

