h1

Borås, Stockholm, Uppsala – snart kommer jag.

19 mars 2012

Just nu åker jag runt och pratar om min bok Yrke: Lärare. Jag berättar om vad som mötte mig som nyexad lärare, hur jag förberedde mig och tacklade de problem jag fick och vilka slutsatser jag drog först i början och sen efter några år i yrket. Jag berättar om läsningens betydelse, vikten av tydlighet, vikten av att bygga relationer och mycket annat. Jag berättar om varför boken kom till och framväxten av Seminarieundervisning. Innan sportlovet var jag i Karlstad. Förra veckan var jag i Kalmar och Göteborg. Tyvärr blev det inställt i Umeå på grund av för få anmälda.

Idag måndag 19/3 ska jag till Borås, seminariet startar 16.00 och är gratis för dem som är medlemmar i Lärarnas Riksförbund. I morgon är jag på Stockholms Universitet och på onsdag 21/3 är jag i Uppsala. Kanske är det inte för sent att anmäla sig, kolla upp kalendariet och hör av er till respektive lokalombud.

Nästa vecka kommer jag till Gävle tisdagen 27/3. Framförandet börjar 17.30. På onsdagen 28/3 är jag i Örebro och då börjar framförandet klockan 16.30. Jag avslutar mina framföranden på Malmö Högskolan torsdagen 29/3 och där börjar framförandet 15.00. Efter seminariet finns det möjligheter att köpa min bok till ett rabatterat pris, 150 kronor i kontanter och boken är din.

Kanske ses vi?

6 kommentarer

  1. Ditt föredrag i Göteborg var verkligen värt besväret och jag var så sent ute med att anmäla mig att jag fick avstå mackan men jag tror att det kan finnas goda chanser för eftersläntrare till en givande stund och kanske tom. en god smörgås.


  2. Även om fokuset på ditt framträdande i Gävle på tisdag är ett annat än i ditt bloggande så tror jag inte att det går att separera helt och hållet. Jag tar med mig 150kr. Hoppas på en god macka, men framförallt på en inspirerade stund.

    Jag tror att jag har lyckats locka tre till att komma till HiG på tisdag iaf (enligt ditt önskemål ;-).

    Ses//Sveneric


    • Då ses vi Sveneric!


  3. Din föreläsning på SU idag var väldigt inspirerande och väckte mycket tankar och känslor hos mig som lärarstudent. Trots att jag vet att jag lär ha ett par tuffa år framför mig i början av min karriär så lämnade jag ändå din föreläsning med en ännu större känsla av att jag valt helt rätt yrke. Jag vill göra skillnad 🙂 Nu ska jag läsa din bok!

    Mvh Anette


    • Hej Anette,
      Vad roligt att du fick inspiration. Lycka till och häng med på min blogg.


  4. Ska försöka komma den 29/3 i malmö kl 15:00



Kommentera

