h1

Någon som vill uttala sig?

20 mars 2012

Hej alla lärare som har kommenterat mitt blogginlägg om en lärarskildring. Är det någon som vill uttala sig i media? Hör av dig till mig på johankant@hotmail.com om du delar brevskrivarens erfarenheter och vill berätta om det.

Idag var min rektor Anna Magnusson i TV-soffan och diskuterade kunskapskontroller. Trist att fokus flyttas – här har man chansen med en forskare och en rektor i studion samtidigt. Ändå blir det inte möjlighet att konkret och kortfattat berätta vad vi gör. Tydligen behöver Anna komma till Agenda.

One comment

  1. Jag skulle gärna vilja men kan inte göra det eftersom man då blir brännmärkt – ingen i samhället vill anställa den som säger ifrån.

    Efter åtta år som gymnasielärare sade jag upp mig pga. en orimlig arbetssituation: 187 elever i språkämnen! Jag räknade ut att jag endast skulle få 5 min/v per elev till för- och efterarbete. Det går inte om man inte är villig att fuska eller jobba övertid.

    ”En bra lärare är en foglig lärare” något annat ser man inte.



Kommentera

