h1

Bedömningsseminarium

20 augusti 2015

Hej alla läsare av min blogg. Välkomna tillbaka till ett nytt läsår, hoppas sommaren varit bra. Som ni säkert märkt har det varit lite aktivitet på mitt bloggande och det beror på tidsbrist. Så även att jag behöver ändra datum för det bedömningsseminarium som jag flaggade för i våras.

Att ha ett seminarium kring bedömning känns än mer aktuellt än i våras,  efter sommarens diskussion där utbildningsminister Gustav Fridolin ville utreda betygssystemet. Jag har skjutit fram seminariet en månad till lördagen 10 oktober då Per Måhl och Bo Sundblad kommer att leda utbildningen ”Rättssäker betygssättning”. Jag kommer tillsammans med Peter Fägersten finnas tillgängliga för diskussion. Här är inbjudan: Pedagog Haninge 1 och följebrevet: Konfererens-brev

Anmälan görs till min mail: johankant@haninge.se

Varför en lördag?

Av praktiska skäl kan många lärare delta utan att behöva bekymra sig för planering och vikariefrågan. På så sätt kan hela arbetslag delta om så önskar. Även lärare som är intresserade, utan att blanda in arbetsgivaren, kan på eget initiativ komma denna dag, eftersom avgiften för att delta är mycket låg (endast 625 kronor inklusive moms).

Det kommer finnas möjligheter att hänga med på ett postseminarium där du får möjligheter till personliga samtal med Per Måhl, Bo Sundblad, Peter Fägersten och mig. En möjlighet att träffas ”in real life”.

Inbjudan till detta seminarium kommer skickas med e-post till kommunerna söder om Stockholm för att väcka upp en diskussion kring bedömningsfrågor. Platserna är begränsade så är du riktigt sugen på att vara med på denna historiska händelse behöver du anmäla dig snarast.

Hoppas vi ses!

För övrigt anser jag att läraryrket är samhällets absolut viktigaste arbete.

 

One comment

  1. […] Bedömningsseminarium […]



Kommentera

