h1

Prioriterad tid

05 december 2016

Hej alla bloggföljare,

Många har kanske märkt att jag inte varit särskilt aktiv på den senaste tiden. Det har berott på att jag har haft oerhört mycket att göra. Inte så att uppslagen om vad jag ska skriva om saknas – snarare tvärt om. Det var länge sen det fanns så mycket att skriva om och i morgon kommer PISA.

Nej, jag har helt enkelt för mycket på min agenda och måste prioritera bort bloggen för en stund. Jag håller precis på att avsluta arbetet med att skriva min och Anders (medförfattare Anders Gustafsson) tredje roman om Solbritt Andersson, alltså Singötriologin. Utöver det jobbar jag heltid som rektor. Svårt att få det hela att gå ihop.

Jag skulle vilja be dig om hjälp. Vår andra bok Mordbrännaren har blivit nominerad till Stora ljudbokspriset 2016. Om du gillar det jag skriver på min blogg får du väldigt gärna återgälda genom att gå in och rösta på vår bok så att vi har möjlighet att gå till final. Om du inte gillar det jag skriver, eller kanske till och med avskyr denna blogg kan du ju alltid avstå eller kanske gå in och rösta på någon konkurrent. Här är länken.

Jag ber att få tacka för hjälpen och även tacka för det här året. Jag önskar också God Jul och Gott Nytt År! Jag planerar att återuppta bloggandet i januari. Jag har redan ett nästan klart blogginlägg och två spännande ämnen som jag ska lyfta. Men som sagt – jag återkommer i januari. Over and Out!

För övrigt anser jag att läraryrket är samhällets absolut viktigaste arbete. Förstatliga skolan eller återinför USK:en!

11 kommentarer

  1. Röstat som tack för dina inlägg!


    • Stort tack!


  2. Röstat och önskar en riktigt GOD JUL!


    • Stort tack! Och God Jul själv!


  3. Jag förstår dig. Tid är en ständig bristvara.
    Jag ser fram mot nya färska blogginlägg i januari.


    • Hej Niklas,
      Tack för det.


      • Ingen orsak. Din blogg är ovanligt läsvärd, både för dina texter och för de diskussioner som följer.


  4. Lagt min röst på Solbritt (och er)! Tackar för spännande läsning här på bloggen och i era böcker. God Jul & Gott Nytt År!


    • Hej Monica,
      Stort tack!


  5. Ni har min röst


    • Tack Sten!



Kommentera

